Tuesday, March 31, 2009

kisah seorang isteri

1. Hari ini saya cuma ingin bercerita tentang isteri saya.Isteri yg sedang mengandungkan anak pertama saya.Isteri yg saya kenal sejak dari tahun 1995.

2. Isteri saya dikira amat bertuah.walaupun baru 2 bulan mengandung, dia tidak mengalami tabiat mengandung yg pelik.dia tidak muntah,dia tidak pening dan tidak mengidam yg bukan2.Apa yg saya lihat dia cuma agak letih,selalu lapar dan kadagkala sakit pinggang.

3. Semasa mengandung, isteri saya perlu mengambil pelbagai jenis makanan.Saya dah belikan dia air soya,kismis,kurma,kekacang dan susu untuk ibu mengandung.Dia paling tidak suka minum susu.Kadang2 tu sedap gak bebelkan dia untuk suruh minum susu ni.Akan tetapi dia sekarang banyak makan.sehari 4 kali.Katanya makan untuk berdua,( ye la tu..).

4. Setiap hari apabila pulang dari kerja saya suka melihat telatah isteri saya.Slps solat maghrib dia akan makan.Selepas itu dia akan baring di sofa dan akan tertidur.Saya suka melihat dia tidur.Saya akan rasa bahagia sekali apabila melihat dia tidur.

5. Saya dan isteri sebenarnya sudah tidak sabar untuk scan bayi ni.Kitorang nak tengok sangat suatu ciptaan teragung dari tuhan.Ciptaan yg akan lahir sebagai zuriat kitorang.InsyaAllah..Akan tetapi saya dan isteri perlu sabar.Saya berdoa agar isteri dan kandungan sentiasa dilindungi dari sebarang keburukan.

6. Saya sudah mula terfikir akan sesuatu.Perjalanan kehidupan saya dan isteri baru sahaja hendak bermula.Saya dah tempuh pelbagai kisah di dalam hidup ini.Kini saya bakal mendidik seorang insan agar melakukan kebaikan lebih dari apa yg saya lakukan dan menjauhi dari segala kejahatan yg telah saya jauhi dan lakukan.Insan yg bakal saya didik itu kini sedang berkembang di dalam perut seorang insan yg amat saya sayangi.

7. Untuk isteri teristimewa, semoga 9 bulan yg mendatang sentiasa dirahmati oleh Allah.Anda adalah isteri yg sempurna dimata seorang suami.

No comments: