Tuesday, March 10, 2009

kain putih

1. anak ibarat kain putih.ibu bapalah yg akan mewarna dan mencorakkannya.
2. minggu lepas saya mendapat berita gembira.isteri kesayangan sudah mengandung hampir sebulan.itu anak pertama kami.anak sulung kami.tanda rasa cinta kami selama ini.
3. rasa syukur memang x dpt digambarkan.aku cuma memohon kpd Allah agar dikurniakan anak yg sempurna kejadiannya, mulia pekertinya, indah raut wajahnya dan diberikan hidayah utk menerima segala cabaran dan dugaan di dunia ini.
4. tp ape pon pemberian Allah itu ada hikmah yg tersendiri.aku redha dgn ketentuan dan pemberiannya.aku syukuri nikmat Allah ini.
5. akan tetapi, sebagai seorang insan yg lemah, insan yg serba kekurangan, tidak dpt tidak aku perlu mengakuinya bahawa aku sgt takut.aku takut dgn ujian Allah ini.mgkn terlalu byk kelemahan diri.mgkn terlalu byk dosa diri ini.aku harap dan berdoa agar diberikan segala petunjuk dan hidayah dr Allah.amin...

No comments: