Monday, June 8, 2009

komunis melayu

1. Akhir2 ini kedengaran suara yg ingin membawa Chin Peng pulang ke Malaysia. Banyak juga tulisan2 di dalam blog yg mula merungkai kisah2 sejarah lama yg kononnya komunis adalah pejuang kemerdekaan.

2. Kita harus sedar, pejuang adalah sekelompok manusia yg melawan atau menentang sesuatu idealogi atau pakatan yg boleh mencemarkan maruah mereka.Pejuang itu pula haruslah mendapat sokong dari masyarakat setempat dan menjadi wakil kepada perjuangan mereka.

3. Benar sekali komunis itu menentang British.Akan tetapi komunis menentang British bukan sebab berjuang menjaga maruah Tanah Melayu.Idealogi komunis itu sendiri berasal dari luar Tnah Melayu ini.Jadi bagaimana boleh dikatakan komunis itu adalah pejuang yg benar2 berjuang demi org melayu.

4. Saya berpendapat, gerakan komunis ini adalah peperangan antara penjajah.Sama seperti Jepun dan Belanda yang menentang British.Mereka berlawan untuk mencipta kerajaan mengikut idealogi mereka.British menjajah untuk mengaut hasil negara jajahannya dan Jepun pula cuba meluaskan pengaruh dan ingin membentuk gabungan antara negara.Komunis pula lebih kepada pemerintahan diktator.

5. Ada juga persoalan mengapa British dan Jepun dibenarkan kembali ke Malaysia tetapi komunis itu kita tetap haramkan.Bagi menjawab persoalan ini, perlu saya tegaskan bahawa komunis itu melakukan huru hara sehingga selepas kita merdeka.Maknanya mereka tidak mengiktirak kerajaan selepas kita merdeka.Mereka tetap hendak bermusuh dgn kerajaan Perikatan pada masa itu.Harus kita ingat,pada masa itu kerajaan Perikatan mendapat 99% kepercayaan dari penduduk tanah melayu.

6. Wahai anak bangsa Melayu, sedarlah akan kedudukan kita pada hari ini.Janganlah kita menjadi seperti komunis ini yg beranggapan bahawa diri kita pejuang,memperjuangkan nasib bangsa akan tetapi sedikit demi sedikit kita mula menggadai maruah dan hak bangsa kita.Kita bukan minoriti di bumi bertuah ini, kita tidak mengancam mana2 hak kaum lain, tetapi kita adalah pemilik tanah melayu ini.Cukup la sedikit tolak ansur.Jangan suatu hari nanti kita dianggap bersaudara oleh kaum lain setelah amanah menjaga hak2 bakal pewaris kita telah kita gadaikan.Renungkan lah...

No comments: