Tuesday, June 9, 2009

PAS for all.

1. "Sebenarnya orang-orang yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara saudara kamu (yang bertelengkah) itu; dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat (Al-Qur’an, Al-Hujuraat 49:10)."

2. PAS adalah sebuah parti melayu.Parti melayu yg bertunjangkan islam.Saya menghormati PAS kerana niat mereka menjaga kemuliaan islam di Malaysia ini.Saya tetap menyokong mana2 pihak yg sanggup berjuang demi islam dan melayu.

3. Pada muktamar PAS kali ini, isu yg hangat di debatkan oleh perwakilan adalah isu kerajaan perpaduan.Isu di mana pihak PAS perlu bermuzakarah dengan UMNO.Ada yg menentang dan ada pula yg menyokong.Akan tetapi suara tentangan itu sangat kuat kedengaran.Bagi kebanyakan ahli PAS, kerjasama dengan UMNO umpama membuat perjanjian dengan syaitan.Mereka lebih rela bekerjasama dengan DAP dari Umno.

4. Saya berpendapat, rakyat melayu kini terancam.Saya bukan maksudkan ahli UMNO atau ahli PAS yang baru beberapa juta ini,tetapi rakyat kebanyakan yg setiap hari memerah keringat berjuang demi anak2, keluarga dan masa depan.Melayu itu perlu bersatu.Kita mahu suara melayu itu tetap menjadi suara keramat.suara keramat ini perlu lebih kuat dari suara HINDRAFT, suara DAP, suara Majlis Peguam,suara MCA dan MIC atau mana2 suara yg mencabar kedudukan dan kemuliaan melayu di Malaysia ini.

5. Kita harus ingat,sebarang usaha memperkasakan melayu perlu diberi perhatian.Seperti yg biasa saya katakan,bukan semua ahli di dalam UMNO itu korup,ada yg betul2 memperjuangkan nasib dan hak melayu.Insan yg sebegitu perlu kita angkat bersama dengan perjuangan ini.Seperti juga ahli PAS,bukan semua yg memeperjuangkan islam, makhluk sebegini tidak diperlukan bersama kita di dalam perjuangan.

6. Apa perlunya PAS dan UMNO ini bermuzakarah?Isu2 seperti murtad,masalah sosial anak2 melayu,sistem kewangan islam dan dinar emas,rasuah,hubungan antara kaum,dasar luar negara dan byk lagi isu2 penting perlu di bincangkan.Secara khususnya, isu melayu dan islam itu perlu dijadikan topik utama.Usaha melahirkan generasi melayu islam yg berwibawa adalah usaha bersama.Kita tidak mahu anak2 melayu ini melukut di tanah air sendiri apabila Malaysia menjadi negara maju suatu hari nanti.

7. Moga slogan "PAS FOR ALL" itu menjadi realiti kepada berjuta2 ahli PAS.Maksud ayat Al-Quran yg saya letakkan di awal tulisan ini eloklah dijadikan renungan kita bersama.

No comments: