Tuesday, February 17, 2009

perasaan melayu

1. Perasaan ni adalah satu anugerah.kita tdk dikira berdosa jika kita merasai sesuatu perasaan itu selagi ara kita meluahkan perasaan itu kena dgn caranyer.
2. dulu masa saya bersekolah menengah,saya sering keliru dgn perasaan.ada kala perasaan yg dtg itu adalah prasaan yg memberi kita nikmat dan ade kala prasaan itu hanya satu dugaan.saya ade perasaan tuk berjaya,ade gak perasaan tuk menjadi org dewasa,ade gak perasaan tuk tidak memikirkan masa depan,kdg2 tu ade gak perasaan tuk cuba tidak memahami perasaan org lain.tp ape yg pasti perasaan ini mendorang kita tuk melakukan seseuatu dan sesuatu yg kita lakukan itu hanya akan kita ketahui samaada btul atau salah pabila perasaan kita memberitahu slps semua itu kita lakukan, bkn sebelum.
3. tp kini..ita dapat lihat ramai org dah mula menunukkan perasaan mereka.untuk apa semua itu? mgknkah tuk memberitahu org lain tentang perasaan kita walhal kita tahu stiap insan berbeza perasaan, atau cuma kita rasa hanya perasaan kita sahaja yg ptt diketahui oleh org lain kerna prasaan kita itu mewakili prasaan mereka walhal juga kita tahu stiap org lain akan membalas prasaan yg kita tunjukkan itu dgn cara yg berbeza dan mgkn prasaan itu skrng sudah tdk menjadi sesuatu yg peribadi lg kerna kita rs stiap org akan prasan perasaan kita.mgkn ini perlu kita fikirkan.
4. yg lebih utama,biar ape pon prasaan kita terhdp sesuatu atau seseorang,adalah mnjadi tanggungjwb kita sendiri tuk merasa dan melayan prasaan itu kerna stiap kita mempunyai hati yg begitu erat dgn prasaan.ketahui lah yg perasaan itu unik.

No comments: