Friday, January 16, 2009

tokoh melayu

1. tokoh adalah seseorang yg punya wibawa tentang sesuatu perkara dan ketokohannyer bisa wat org sekeliling terpengaruh dgn ape yg dia wat dan ucapkan.
2. skrng ni ramai pihak yg mrh ngan israel.ramai gak pihak yg cuba memboikot ape2 yg dtg dr amerika dan israel.apakah usaha ini berjaya?
3. bagi sy...ini akn berhasil membuang wktu kita.kerna kita dipihak yg lemah.boikot ni hanye dilakukan oleh pihak yg kuat kerna pihak lain bergantung dengannyer.
4. ade jgk tokoh2 kt malaysia ni yg memulakan demonstrasi,tp xde la ramai sgt yg join.mgkn ramai2 yg mengepalai perhimpunan ni xde tokoh tuk bela islam kot.islam kt malaysia ni pon da nak jahanam tp ade hati nak jg islam kt nun jauh disana dimana sy rs 80% org malaysia blum pon sampi lg kt palestin tu.
5.ape yg kita nakkan skrng adelah tokoh yg bleh bela islam dimalaysia,tokoh yg menghapuskan aurat terbuka,rasuah terbuka,hiburan terbuka,arak terbuka,judi terbuka dan byk lg la yg terbuka.masa tu nanti islam kt cn barula dikira kuat dan ramai tokoh2 kita yg leh bersuara.
6. kdg2 kita xtau ape yg kita lakukan sampai kita tersasar dr landasan kita sendiri.

1 comment:

JAMILKUCING said...

ko jgn kutuk melayu sgt bro...mcm sume melayu ni x guna.. ko ingat ckit..nape khdpn ko ketat skrng ni? sume ni berpunca dr diri ko.jgn slhksn org lain.Allah tu x zalim.dah ko menghbskan masa ngan kucing tu..mmg la ko pon akan terbiar mcm kucing tu.kita perlu mnjga sume ciptaan Allah tp jgn kita lalai kerna sume tu.fhm tu..


Terimakasih di atas komen sdr di blog saya. sdr mungkin tak kenal; saya dan apa yg telah saya hadfapan atau pernah hadapai ok. so nasihat saya pada sdr kalau kita tak tahu atau tak pernah kena kita diam dan belajar. saya tak mengutuk kalau takj betul, fakta-tetap fakta. pengalaman mengajar kita. saya dgn kucing ya tetapis aya tidak pernah melupakan tanggungjawab saya dengan allah. walaupun tak penuh dans aya sentiasa berusaha.

thank
jamilkucing