Monday, February 23, 2009

cinta.

1. ape itu cinta?mgkn kita bleh trime byk jawapan yg berbeza mengenai cinta ini.tp yg pasti stiap insan ingin skali bercinta.
2. cinta tu hadir memenuhi kehendak naluri.kita xkan jatuh cinta kalo naluri kita x bertindak tuk mengenali seseorang.tp untuk jth cinta mcm2 halangan yg perlu kita tempuh.mengapa?
3. mgkn itu menunjukkan cinta memerlukan pengorbanan,cinta memerlukan kesabaran,cinta perlu diuji atau cinta itu adalah kekuatan tuk semua kepayahan atau kesusahan.
4. kita rasa kita jatuh cinta bila kita dah mula rs bahagia.kita mula rs cinta bila kita rs hati kita dah tersentuh.dgn cinta kta sanggup wat ape saje.dgn cinta kita mula membina sesuatu impian agar impian itu trus mekar dan berkembang.itu semua tentang cinta.tentang makne cinta.
5. tp pernahkah kita fikirkan asas cinta tu, ape rukun cinta tu, ape implikasi cinta? mgkn x, sbb ramai jgk yg kata cinta wat kita buta tentang kehidupan.tp ketahuilah..cinta memerlukan ikrar dan komitmen.
6. apabila kita dah menyatakan ikrar cinta, kita perlu komited ke arah impian cinta itu.semua halangan perlu ditempuh bersama.semua kebahagiaan harus diberi kpd yg dicintai.di dalam kita menempuh pelbagai halangan itu, akan muncul pulak rs x puas hati, rs siapa yg lebih menyintai, rs siapa yg lbh bekorban untk cinta,rs semakin dikhianati, dan pelbagai perasaan lg yg membuatkan rs cinta itu pudar.
7. yakinlah...sesuatu yg kita inginkan perlu diusahakan.begitu la cinta.cinta itu perasaan..sesiapa yg merasakan cinta itu perlu bersedia untuk bercinta.cinta suatu anugerah.

No comments: