Tuesday, September 8, 2009

satu tapak

1. Malam tadi saya pergi berjumpa dengan rakan2 yg bersama saya semasa mula2 menuntut di sebuah kolej di Port Dickson. Sudah 10 thn kami berkawan. Banyak jugak pengalaman yg telah kami lalui bersama.

2. Tidak dinafikan, semasa zaman belajar kami semua lalai. Tidak fokus dengan pengajian tetapi lebih menumpukan minat terhadap motosikal. Jika di imbas kisah lalu, mungkin pensyarah2 kami tidak akan percaya dengan apa yg kami ada sekarang dan siapa diri kami.

3. Jika 10 thn dahulu, topik perbualan kami byk berkisar tentang model2 motosikal dan juga alat2 ganti motosikal, kini semua sudah berubah. Kami membesar bersama, kami memajukan diri dari satu tapak ke satu tapak. Malam td tajuk perbualan byk berkisar tentang model2 kereta buatan luar negara. Kami tidak berbual kosong, kebanyakan dari kami sudah memiliki model2 kereta sedan dan mpv dari luar negara( saya masih menggunakan proton ).

4. Saya merasakan masa itu cepat berlalu. Masa mengubah pendirian kami dan masa juga mengajar kami untuk untuk melangkah setapak lg. Pantasnya masa berlalu hingga kami tidak sedar yg masing2 sudah mempunyai isteri, anak2, bakal menjadi bapa dan juga ada perniagaan sendiri.

5. Saya bersyukur dengan setiap rezeki yg tuhan bg terhadap diri saya dan rakan2 saya. Moga dengan setiap ketentuan itu, ada hikmah disebaliknya.

p/s: rakan2 sekolah saya dulu banyak juga yg telah berjaya. kepada yg sedang gigih membina kehidupan dan mencari kejayaan, saya ucapkan selamat berjaya.

No comments: