Friday, April 24, 2009

tanpatajuk( bingung )

1. Kekadang aku tidak mengerti berapa banyak wang yg diperlukan di dalam kehidupan. Ada kala aku rasa aku perlu berusaha lebih untuk mencari pendapatan yg lebih. Ada masa terfikir untuk lari dari kehendak dan keperluan duniawi.Mungkin fikiran ini yg keliru.

2. Kekadang aku merasakan yg aku telah cuba sedaya upaya menjaga hati kedua ibu bapa.Ada kala aku rasa aku perlu memberi perhatian lebih kepada kedua org tua ku.Ada juga terlintas untuk kembali ke zaman anak kecil dahulu.Mungkin hati ini terlalu berdosa.

3. Kekadang aku merasa aku memerlukan rakan2.Ada juga saat dan ketika hati kecil ini menyatakan yg aku hanya memerlukan rakan2 yg tertentu sahaja.Mungkin juga aku sebenarnya yg tidak diperlukan.

4. Kekadang aku fikir aku telah mencari sesuatu dlm kehidupan.Ada kala aku terfikir aku sesat di dalam pencarian.Ada masa terfikir juga yg aku sebenarnya tidak tahu apa yg ku cari.Mungkin suatu pencarian itu adalah proses yg berterusan.

5. Kekadang tanggungjawab itu buat aku terfikir.Adakah tanggungjawab itu jawaban untuk pencarian suatu erti kehidupan?.

No comments: