Friday, April 3, 2009

Perdana Menteri

1. Hari ini seluruh rakyat malaysia telah mendapat Perdana Menteri yg baru.Perdana Menteri yg keenam.Ini bermakna teori RAHMAN telah menjadi kenyataan.Saya ucapkan tahniah kepada Dato Seri Najib Tun Abdul Razak.

2. Apa yg membezakan Perdana Menteri yg baru ini adalah beliau merupakan calon Perdana Menteri yg sudah mempunyai kontroversi.Ramai pihak di Malaysia mempertikaikan pemilihan beliau malah akhbar2 luar juga memaparkan segala kontroversinya.Pihak pembangkang menyatakan bahawa mereka malu menerima Perdana Menteri seperti Dato Najib.Segelintir rakyat tetap menolak Dato Najib dan ini akan mereka realisasikan pada pilihanraya akan datang.Kaum bukan Bumiputra pula masih berbelah bagi, ada yg menyokong dan ada juga yg tidak menerima beliau.

3. Saya seorang anak Malaysia berpendapat, peluang perlu diberi kepada Dato Najib untuk membuktikan kebolehan beliau tanpa mengira sebarang khabar angin atau cerita yg saya sendiri tidak lihat.Saya seorang anak melayu berpendapat, mungkin segala kontroversi itu tidak perlu didengar jika amanah menjaga maruah melayu ini dipertahankan sepenuh keringat.Saya seorang muslim berpendapat, dosa dan pahala itu diserahkan kepada yg Maha Berkuasa, biarlah Allah membalas segala kebaikan dan kejahatan beliau.Moga beliau terus menjalankan amanah yg di berikan.

4. Sejarah pahlawan melayu itu membuktikan setiap pendekar itu berjuang demi bangsa dan nusanya.Agama datang menunjuk jalan.Saya harap pahlawan melayu yg baru ini diberikan hidayah oleh Allah dan dikurniakan kekuatan untuk menjaga agama dan bangsa saya di bumi melayu ini.Saya tidak memerlukan pahlawan yg hanya tahu mempergadaikan keistimewan melayu ini demi menjaga reputasi dirinya sendiri atau pahlawan yg berjuang untuk agama tetapi menolak kehendak agama itu sendiri.

5. Saya akan menyokong mana2 Perdana Menteri melayu walau dari parti mana sekalipon asalkan Perdana Menteri itu berani menegakkan kehendak melayu islam di bumi melayu ini.Saya menolak seratus peratus parti DAP, Pertubuhan HINDRAF dan fahaman Benjamin Franklin.

No comments: