Wednesday, April 8, 2009

kelantan

1. Hari ni saya perlu menukar warna background blog ini.Sebelum ini saya memilih warna merah kerana melambangkan semangat melayu.Saya pernah menyuarakan pendapat bahawa bendera Kelantan itu perlu menjadi bendera Malaysia kerana ia penuh dengan semangat.Jika diperhatikan, semua bendera di negara ASEAN mempunyai warna merah yg banyak.Itu menyebabkan negara ASEAN lain lebih bersemangat.Berbanding Jalur Gemilang yg terlalu muhibah.

2. Hari ini saya memboikot Kelantan kerana tindakan penyokong bola mereka yg keterlaluan selepas kalah kepada Negeri Sembilan malam tadi.Hari ni saya tidak akan baca blog org Kelantan, tidak makan budu,tidak minum di kedai 'mek' kelantan yg biasa saya minum,tidak akan bercakap dengan org kelantan dan byk lg yg melibatkan Kelantan.

3. Saya pelik,mengapa generasi muda Kelantan yg menolak kerajaan Barisan Nasional tidak mencontohi Tuan GUru Nik Aziz.Apakah mereka menyokong PAS atas dasar kemarahan dan kebencian kepada BN, tetapi bukan kerna menyelami perjuangan dan pengajaran islam yg dibawa oleh PAS?.Saya lihat, anak2 muda kelantan yg berada di kelantan dan KL, mempunyai tabiat yg sama iaitu perkauman,kutu rayau,samseng,peras ugut dan byk lg tabiat negatif.

4. Saya berpendapat,Kelantan perlu diubah.PAS perlu sedar impak perjuangan mereka.Seperti yg kita biasa dengar, org bisnes percaya kepada BN untuk berniaga dan saya harap anak muda yg mencintkan islam sahaja percaya kpd PAS.Kita tidak mahu ada wujudnya hati2 syaitan di dalam PAS itu.PAS akan diiktiraf berjaya jika islam itu sampai dihati setiap pengikutnya tetapi jika hanya diadikan alat untuk melepaskan kemarahan dan kebencian, PAS itu perlu diperbaiki.

5. Untuk sehari ini, saya akan tetap mengucapkan tahniah kepada PAS atas kemenangan di bukit gantang semalam tetapi membenci setiap anak2 kelantan walaupon mereka penyokong kuat PAS.Saya suka bola dan PAS dahulu, saya benci kelantan dan PAS sekarang.

No comments: