Wednesday, November 5, 2008

remaja melayu

1. zaman remaja adalah zaman tuk kita kenal erti hidup.zaman yg ramai org ckp byk dugaan dan cabaran.aku jugak ada kisah zaman remaja aku,zaman gelap...itu mgkn lain kali je aku cite.
2. remaja melayu mmg berbeza dr remaja kaum lain di malaysia.zaman remaja melayu penuh dgn publisiti dr sekeliling.tak tau la samada publisiti itu diberi oleh org lain atau remaja melayu itu sendiri yg mencari publisiti.
3. aku x la salahkan remaja melayu ni sbb aku tau ngape diorang tu jd camtu cuma aku nak kita bersama berfikir sejenak.mcm biasa la..aku amik cnth kt kedai mkn..sbb kt cn aku byk perhatikan org dan kt cn jgk aku habiskan byk masa ngan kengkwn aku. kita tgk 3 kedai mkn yg dipunyai oleh 3 kaum di malaysia ni.kt kedai mkn melayu,anak remaja mana yg slalu lepak mlm2 kt ctu..melayu...skrng pon aku dah tgk bdk2 yg x hbskan skolah lg dah lepak mlm2 kt ctu..ade gak yg lepak ngan awek..ntah mn la dpt duit nak blanje awek tu.kt kedai mamak pon sama.kt fastfood pon sama gak.sume remaja melayu jer..
4.kita tgk kedai mkn cina, yg dtg sn mesti famili2 cina atau segerombolan biznesman2 cina.xde remaja cina yg lepak kt ctu.kt kedai india plak..ramai lelaki india je yg de lepak.tu pon kjp jer... hairan x??xde remaja india yg lepak kt kedai mkn diorang.mengapa??
5. aku jgk suka lepak kt kedai2 mkn ni.ada kala sampi pagi.aku sendiri pon x tau mengapa.tp bila dah nak nikah ni baru aku sedar yg aku xde guide, petunjuk dari sesiapa.mgkn sbb mak dan abah x amik tahu hal aku kt kota ni.dan mgkn bg aku..ala..bkn slh pon..lepak kt kedai je..tp kalo kita fkrkan tuk bangsa melayu kita ni..kita akan sedar terlalu byk masa yg kita bazirkan tuk sesuatu yg berfaedah.tp bila aku ckp kt member baik aku,dia akan ckp"alah..ko igt bdk2 cino dan india tu x lepak mcm kito dio buek bondo yg berfaedah ko"?erm..btul jgk kan..mgkn diorang x dpt publisiti je kan??

No comments: